LoyaKita™ Headline Animator

Wednesday 10 July 2013

Ekonomi HITAM DAP TERJEJAS?

Loyakita hari ini tertarik dengan thesis Gelagat Anwar mengenai patriotisme syarikat berkaitan dengan negara China.  Bagaimana mereka melabur di dalam Malaysia dan berjaya membutakan Securities Commission (SC).  Syarikat konglomerat China ini berjaya meletakkan pengarah dari golongan penyokong atau Pro DAP yang memiliki sumber kewangan yang besar hingga berjaya membentuk empayar hitam di semua kawasan yang dimenangi oleh DAP di seluruh Malaysia?  Betulkah ni?  Miri macam mana pula?

Tutup Premis Urut – DAP Terjejas?

oleh Gelagat Anwar

massageDi dalam PKR, terutamanya di Selangor, semua orang tahu sumber kewangan DAp terbesar adalah daripada ekonomi hitam. Black economy. Segala macamlah. Bukan setakat rumah urut. Pelacuran, penyeludupan, pil kuda, ecstasy – kesemuanya memang banyak menyumbang kepada pembangunan parti.

Duit sama, ibarat kata macam ‘consolidated fund’ ini jugalah yang banyak finance gerakan Pas di seluruh Malaysia. PRK Kuala Besut tak terkecuali. Ada lah juga sedikit-sedikit sumber yang syubhah.

Nak menang PRK punya pasal. Tak usah fikir pasal sumber. Dapat duit. Pakai. Dapat duit. Pakai. Islam itu mudah. Bak kata pemimpin Pas.

Tapi ramai juga yang tak tahu, di sebalik sumber haram seperti itu, DAP juga menikmati sumber halalan toyyiban disebabkan sikap kerajaan yang sangat mesra dengan usahaniaga luar. Sangat mesra.

Pada tahun 2006, ura-ura membenarkan saham luar (khususnya dari China) sudah mula dibentangkan oleh SC kepada Perdana Menteri/Kementerian Kewangan.

Semuanya nampak legal. Molek dan cantik. Apa salahnya syarikat luar nak melabur di pasaran saham Malaysia. Baguslah. Ada international recognition.

Study punya study punya study (dan bisikan keramat pihak-pihak tertentu), pada 2009 barulah ada syarikat tanah besar Cina yang masuk ke pasaran saham kita. Steady. Head SC pada ketika itu sangat seronok. Ah, mission accomplished. Pasaran saham kita nampak hebat.

XingQuan International Sports Holding Ltd – adalah syarikat pertama yang masuk ke Malaysia. Lepas tu banyak lagilah.

Yang pemimpin besar SC tak tahu, syarikat-syarikat ini jugalah yang banyak meletakkan geng-geng DAP sebagai directors. Geng-geng DAP (yang memiliki dana tunai yang banyak) jadi investors kepada syarikat dari Cina. Patriotisme? Pergi jahanam. Cina mesti jaga Cina ma. Basic.

SC ingat syarikat ini handal. Syarikat dibangun di Bermuda.

Setakat ini sudah 9 syarikat tanah besar yang ada di Malaysia. Semuanya LISTED COMPANIES. Duit haram, di circulate di dalam 9 syarikat ini. Ko nak cari bukti? Ko ingat syarikat ni bodoh macam budak Melayu yang buat video couple seminggu tu? Tak beb. Dia orang cekap.

Cina beb. Depa jaga sama sendiri. Kita, Melayu maju – kita kutuk beb.

Gua bagi la beberapa nama syarikat yang banyak membantu DAP ni beb. Cara legal. Ikut audit international standard punya.

- HB Global
- China Stationery Limited
- China Automobile Parts Holding (barang2 tipu yang pomen kita pakai tu..)
- Maxwell International Holdings

Ada beberapa lagi lah. Yang cantiknya, syarikat-syarikat ini lah yang banyak sponsor program DAP (kadang-kadang Pas). Betul, ada tu dah masuk PN17 list (kaput), tapi sebab injection cash tak masuk.

Selamat berpuasa lah beb ya. Minta maaf lah salah silap. Menulis tetap menulis juga beb. Kerana Allah; Untuk Islam; Demi Melayu beb.

1 comments:

  1. Aku dan keluargaku memulakan jihad ekonomi sebelum Ramadhan lagi dengan tidak membeli di kedai-kedai kapir harbi Cinabeng. Kalau nak beli pun aku dan keluargaku pastikan ada pekerja Melayu disitu kerana anak-anak Melayu itu mencari rezeki halal buat diri dan keluarganya. Kalau semua pelayan dan pekedai mata sepet cinabeng aku tak masuk dan beli kedai tu.

    ABC, BBC adalah jihad fisabilillah!

    ReplyDelete